Novosti

Objavljeno:

Koja je dijeta idealna za mene?

Koja je dijeta idealna za mene?

KOJA JE DIJETA IDEALNA ZA MENE?

- Odgovor na ovo pitanje glasi „Ona koja mi osigurava optimalan kalorijski deficit i ona koje se mogu dugoročno pridržavati“.

Drugim riječima – sa stajališta gubitka kila, svejedno je na kojoj ste dijeti dok god ste konzistentno u kalorijskom deficitu. Što je to kalorijski deficit?

Da bi odgovorili na to, moramo krenuti od osnova i prvo definirati što je kalorija.
Kalorija je mjerna jedinica za energiju. Konkretno - određena je kao toplina potrebna da se 1 gram vode pri tlaku od 1 atmosfere ugrije za 1 °C.

Tijekom jednog dana, mi unesemo određenu količinu energije (kroz hranu i piće) te isto tako potrošimo određenu količinu energije (kroz metabolizam i kretanje/rad). Kada unesemo više energije nego što potrošimo (ili potrošimo manje nego smo unijeli), tijelo taj višak sprema (kao mišić, salo, glikogen…) kako bi tu energiju moglo trošiti kasnije. To stanje nazivamo „KALORIJSKI SUFICIT“.
Kada trošimo više energije nego li ju unosimo (ili unosimo manje nego li trošimo), tijelo tada zbog manjka raspoložive energije poseže za postojećim zalihama i to stanje nazivamo „KALORIJSKI DEFICIT“.
Te zalihe koje tijelo koristi za energiju su salo ali i mišić!
(U daljnjim postovima ćemo pisati kako natjerati tijelo da u kalorijskom deficitu više energije dobiva iz sala (i tako ga gubi) nego iz mišića (koje želimo sačuvati)).

- A što je sa „zdravom hranom, ona ne deblja“?
Dosta ljudi ima predodžbu da ako jedu „zdravu“ hranu da se neće udebljati, ili da će to biti bar malo manje nego na „procesiranoj“ hrani i slatkišima.
To nije točno! – sa stajališta gubitka kila tijelo ne razlikuje „zdravu“ i „nezdravu“ hranu. Tijelo samo zanima koliko koja namirnica sadrži energije. Drugim riječima, možete jesti pizze, čokolade, pa čak i čisti kuhinjski šećer i dalje gubiti kilažu – dok god ste u kalorijskom deficitu!
Isto tako možete se hraniti isključivo „zdravo“ i svejedno dobivati na kilaži – ako ste u kalorijskom suficitu.
Da napomenem, ovi primjeri služe samo za ilustraciju problema. U nikakvom slučaju se ne preporučuje jesti samo slatkiše (zbog nedovoljnog unosa esencijalnih aminokiselina, masnih kiselina te vitamina i minerala!).

- „Kako da znam koliko koja hrana sadrži kalorija?“
Informacije o kalorijskim vrijednostima određenih namirnica se nalaze na pakiranju namirnice te najčešće označavaju koliko određena namirnica ima kalorija (energije) na 100 grama namirnice.
Za hranu koja nije deklarirana, postoje razne aplikacije i online izvori koji manje-više daju iste vrijednosti za pojedinu namirnicu.

Da ponovimo: bilo koja dijeta koja vas stavlja u stanje KALORIJSKOG DEFICITA će biti djelotvorna sa stajališta gubitka kila. To je primarni i jedini uvjet koji mora biti osiguran kako bi tijelo gubilo kilažu.

No sa stajališta zdravlja – dijete se mogu jako puno razlikovati!
O tome će biti riječi u budućnosti.

FUN FACT – 1 kcal – je zapravo oznaka za 1 kilokaloriju.
1 kcal (kilokalorija) = 1000 cal (kalorija).
U svakodnevnom govoru su to sinonimi.

Autor: Ivon

Prijavite se na newsletter

Web stranica flowcentar.hr radi boljeg rada i poboljšane funkcionalnosti koristi kolačiće (eng. cookies) i slične tehnologije. Ako nastavite s pregledom stranice, smatrat ćemo da ste suglasni s navedenom uporabom.  Više informacija »